onsdag 10 maj 2017

Målning och färgkod

Då var jag igång igen, och målar lite loppisfynd...



Jag tyckte att den ena av ramarna var för brun så jaa jag tog fram penseln, jag har en egen gråfärg som jag tycker om, den går inte åt blått, jag gillar inte då det stöter mot det blå hållet, så jag har en alldeles egen grå färg som jag gillar !! Och ni vet ju hur det är då man tar fram penseln då söker man efter något mer att måla, så det blev en ram till en oval ...




Skåpet i matsalen målade jag för mååånga år sedan i den färgen, ni ser ju, ramen är exakt som skåpet nu, en mild grå ton som passar mig perfekt !!!





Kolla, hur fint alltså, den matchar här hemma...vill du ha färgkoden så är det den här :
NCS- S2005-Y20R



Jag gillar den färgen, den är liksom lite linnegråbeige, svårt att förklara men när man öppnar burken och börjar måla så tycker man först att den är för gulaktig, men när färgen torkat så är den perfekt !
Kraaam Anette

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket färmärke är det? Suuperfin!

LantlivsAnette sa...

Anonym : Färgmärket spelar ingen roll bara man har en färgkod, det är snickeri färg sidenmatt jag har, märket vet jag faktiskt inte. Kram

Anonym sa...

Tusen TACK!❤❤❤