onsdag 14 maj 2014

Hur går det med renoveringen ?

 Jaa, hur går det egentligen med renoveringen på övervåningen ? Sakta men säkert går det framåt, men ibland blir man lite less och tycker att det går sååå sakta, men nu är golvet i allrummet målat...


 Och vilken tur att man fotar och dokumenterar för då ser man ju att det går framåt fastän man tycker att det står still, här ovan ser ni en bild på hallen och jämför man med första bilden jaa då ser man ju att det har hänt en del, golvet är på plats och pardörrarna också !!!


 Här är en bild från min stora förebild Nina Hartmanns hem, ooohhh så ljuvligt hon har det, den stilen försöker jag skapa här hemma, och den stilen ska jag ha på övervåningen.


Nu är det kvar att måla golvet här i lilla hallen, sen är det lister som ska på plats, och sen jaa då, då är det dags för att inreda, äntligen !!
Kraaaam Anette

13 kommentarer:

Sallys hus sa...

Hej hej!
Men ååå så fint det blir!
Ni är så himla duktiga och jag vet att du kommer få det precis lika fint som Nina Hartman.
Det är ju såååå roligt att följa renoveringar så nu längtar man ju till att få se det färdiga resultatet sen.
Å vad roligt med webshopen. Jag måste gå in o kika..;)
Ha en underbar dag nu
Kram Katarina

Anonym sa...

Mycket jobb, men vad fint det kommer att bli!

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj vad duktiga ni är, jag som hatar att måla skulle få panik ;) Vilket vitt rum, men härligt att sova i! Där kommer rosa mårbacka göra sig bra:)

Carolina sa...

Det kommer att bli såååå fint:-) men det är jobbigt när man är den lite otåliga typen.

Kram Carolina.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kommer bli kanon, det syns redan. Och jag tycker allt det gått rätt fort sen du visade att ni började. Nina är en stor favorit, där håller jag med till 100.
Kramar/AM

Tinas bo sa...

Oj vad duktiga ni är!
Kommer att bli KANONSNYGGT!!
På min semester ska jag kolla vad som finns under laminatet här, mycket tyder på att det är trägolv.. Hoppas hoppas :)

Älskar oxå Ninas stil, men det lär JAG nog aldrig få till... snyft
Men DU fixar det!

Kraam Tina

Gabriella sa...

Så tjusigt det blir! Vad duktiga ni är. Jag tror det kommer bli toppenbra när allt är klart sedan:)

Anna Stenberg sa...

Vackert! Trevlig helg! Kram Anna

HWIT BLOGG sa...

Det kommer att bli sååå fint när det är klart! Önskar jag hade tid till lite renovering här hemma, det behövs!
Ja Nina´s hem ja...jag har inte hämtat mig än efter besöket där...magiskt vackert och vilka saker!
Önskar dig en skön kväll...
Kram,
Titti

Niles sa...

Så fina bilder som verkligen inspirerar! Har även fastnat för alla "fail" där folk inte riktigt vet vad de håller på med... http://theniles.se/2014/may/om-jag-bodde-i-villa-tema-tapetsering.html

Anonym sa...

Wahnsinn! Wie schön deine Türen sind...der Boden uuuur schön und die Fenster...ich bin fertig....ehrlich...ein Traum einfach alles!Liebe Grüße aus Österreich Eveline

Sofie sa...

Hejsan, Såååå fint :-) blir glad av dina bilder. Ska också till att renovera och lägga nytt golv som jag ska måla... Undrar vilket trägolv du valt till grunden? Såg att du använder betongfärg att måla med, vilket märke använder du??

G:a Affären sa...

Här går det framåt minsann och det blir så ljust och fint.
Nina Hartmann är nog en stor förebild för många i bloggvärlden, och visst har hon skapat vackra hem!

Kramar
Cia