torsdag 5 april 2012

Påsk i matsalen

Så här ser det ut i matsalen på bordet, lite påsk även där. Men inte alls mycket, en riskrans på bordet och lite vita fjädrar, lagom...



Och påskäggen som jag målade och dekorerade med bokmärken för några år sedan, de hänger med även i år..





Ja, då var det Skärtorsdag och all mat ska handlas idag, jag tror att jag åker tidigt så har man gjort bort det, för sen ska jag baka och dona.

Ha det så bra alla så syns vi i morron igen, med ett sista Påskinlägg !

Kraaam Anette

27 kommentarer:

oumberligating sa...

Hej! Polare från förr här! Inte mindre än Oumberlige Peter...eller var det kanske Omöjlige Peter vad vet jag. Kul att se att du mår bra och att din blogg är lika fin som vanligt, fast hade det inte varit gulliggt med några små gula livs levande kycklingar som kutade runt i allt det vita?
Skämt å sido, tittar in för att önska dig en fin Påskhelg!
Kram ifrån Oumberlige Peter!
PS: Fast en hel del Oumberligating dyker fortfarande upp på min blogg...ibland...annars är det mest ett "djäkla samelsurium" som en läsare skrev för ett tag sedan i affekt till mig!
Som sagt Kram och ha det bäst!

Vit dröm sa...

Lagom pyntat till påsken räcker fint för mig ;) Tycker det är jättefint på ditt matbord!
Ha en skön dag!! Ses på Blåkulla? ;)
Kram Anna

Pia sa...

Så fint och stilrent! Själv sätter jag mig på kvasten och flyget iväg till Blåkulla (=Gdansk)!

Önskar di gen riktigt fin helg! Äter ni memma där? Vi har kylskået FULLT av den sorten, tills jag kommer hem!

Kraamar!
-Pia-

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Dom påskäggen kommer du plocka fram varje år, så klassiskt vackra. Gillar din svala vackra vita matsal, blir så lugn av och titta på dina bilder. Jag ska också handla tidigt, risken är väl att alla tänker så.
Påskkram till dig vännen
AnnaMaria

Bjørkli Søndre sa...

Nydelig påskestemning i matsalen din. Så nydelig reir og påskeegg.

Ønsker deg en strålende skjærtorsdag!

linnea-maria sa...

Det var alldeles lagom mycket påsk tycker jag :) Ha en fin helg och Glad Påsk /Therese

Weisser Traum sa...

morgen du liebe
traumhaft deine osterdeko.
wünsche dir gesegnete ostern.
herzlichst daniela

Unknown sa...

GLAD PÅSK!

Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Din matsal är fin nog att inta nobelmiddagen i, så vackert! Vi ses igen;) Mari.

Stenmur & Gärdsgård sa...

Vackert som alltid!
Å vad fin klänningen var längre ner...
Önskar dig en mysig Påskhelg!
Kram Malin

Skogslyckan sa...

Ville bara titta in och önska dig en riktigt härlig påskhelg, kanske ses vi i Blåkulla!
Kram Pia

Lantliga drömmar sa...

Alldeles lagom med pynt. Önskar dig en skön påsk. Nilla

kavallinskan sa...

Fint!

Glad påsk!

rosenälvorna sa...

Hej, glad påsk till dig och Nisse! Nospussar från Elsa/ kram Christina

Anonym sa...

Så nydelig pynta til påske:)
God påske til deg!

Med en doft av lavendel sa...

Hej
önskar dej en Glad påsk
kram Annika

Från Mitt Kök - Susanne sa...

Hej!
Jättefint! Precis min stil. Jag gillar också det enkla och naturliga. Mina ägg som jag dekorerade för ett par år sedan åker också fram varje påsk!

Ha en fin påsk!
Susanne

Min lantliga dröm sa...

Enklaste pyntet är det vackraste tycker jag. Ditt var härligt lagom.

Glad påsk!
Kram Ulrika

Norregård sa...

Det enkla är det vackra som bekant:))

Ha en riktigt fin Påsk Anette!!!
Kramar Malin

Millygarden sa...

Lagomt och fint....det gillar jag!
Glad påsk/kram

Tinas bo sa...

Åååååh så ljuvligt!!
Älskar din svala, stilrena och otroligt snygga stil!!!
Härligt dekorerat!!

ha en underbar påskhelg
Kram Tina

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Vackert!

Påskkram från Australien♥

Gabriella sa...

Fint det ser ut! Vackert och grannt.

www.InWhite4You.se sa...

Fantastiskt fina ägg. Vackert romantiska. Ha en skön Påsk, Kram Lena

Italiantoys sa...

Glad Påsk!

Jossan sa...

Å ww vad fint du har det! Den lampan passar perfekt där! Jättefint :)

Jag skulle vilja tipsa om min sida där jag säljer fina silversmycken www.jvalleytwig.se , just nu med påskrabatt dessutom :) Hade varit kul om du hittade en favorit inför sommaren vettja :)

Ha det bra och GLAD PÅSK!

Greta Sandström sa...

Å vilket vackert hem:=) blir så inspirerad och kommer snart tillbaka igen och fyller på med inspiration och glädje.MVH Greta Sandström