onsdag 20 juli 2011

Semester !!

Nu har jag semester !! Jag hoppas att jag kan ta några stunder i däckstolarna, bara sitta och dricka kaffe, just nu har jag inte riktigt tid till det för vi renoverar glasverandan !!
( Ser ni där i bakgrunden, Humlestörar som jag planterat i år, jag tog bort de 13 jag hade och samlade ihop dom så här i stället, nu växer de så det knakar...)






Alla fönster är nedplockade, jag målar om alla, det behövs för färgen har både bleknat och flagnat. Det blev en helomvändning, fönstrena blir inte vita ! Utan samma färg som dörren får..





Pardörrarna är också nedplockade för målning, dom har jag precis fått färdiga ! De blev såå fina i sin nya kulör, men ojj vilket jobb, tre varv på varje dörrsida !! Snart är allting färdigt så att jag kan fota och visa er !! Ha det så bra alla



Kraaam Anette
P.s Idag är sista chansen att vara med i min Utlottning tillsammans med Nordljus ! Klicka HÄR så kommer du till utlottningen !!


21 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Men visst är det skönt med semester, jag är inne på andra veckan och har vant mig vid friheten. Ser att du har soligt och fint också. Perfekt tid för och måla och renovera en veranda. Jag gissar på en snygg grå nyans, kan se det framför mig redan....
Glad sommarkram
AnnaMaria

hemtrevnad marie sa...

Härligt med semester!!
Kan det bli grått tro??:)
kramar

Ann-Catrin sa...

Oj vad ni är flitiga, men det kommer bli så himla fint och slitet kommer belöna sig i många år. Men se till att vila dig i däckstolen mellan varven . Många kramar Ann-Catrin

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hoppas du får sitta ner en stund och pusta, för det låter som du har en riktig jobbsemester=) Sen gäller det också att sätta sig ner och se på det man åstadkommit. Jag kan få känslan av att jag hastar mellan det ena och det andra, när en sak är klar så ger jag mig på nästa och inte ger jag mig tid att njuta av det jag gjort.

Ha en fin dag!
Kram,
Regina

Vita små hjärtan sa...

Härligt med semester!! Man njuter och jobbar med hus o trädgård...mysigt! Härliga sommarbilder från dig!
Ha en fin onsdag.
Kram Agnetha

Balke gård sa...

God ferie, Anette og lykke til med konkurransen Charmerende hem, jeg skal gi deg min stemme nå.-) Mvh MArianne

PS! Kule sko du malte, kjempebra tips!!

rosenälvorna sa...

Härligt med renovering, spec. när den är klar ;) Ta dig tid att vila lite också i din fina trädgård! Christina

Sallys hus sa...

Godmorgon!

Jag har minsan inte semester egentligen....men eftersom solen skiner och jag kan flexa hej vilt så ska jag bege mig ut med målarpenseln och spaden...jobbet får vänta tills det regnar..;)

Vad mysigt det ser ut med gardinerna som fladdrar...
Ska bli spännande att se vilken färg ni valt. Jag gissar på grått eller grönt....;)

Vad fina dina humlestörar är...jag förstorade bilden för att kika lite mer på rabatten. Eftersom det bara finns trädgård i mitt huvud just nu suger jag åt mig allt. Jag gillar att den är lite svängd och att det fortsätter gräsmatta
bakom = trädgårdsrum. Det är så svårt tycker jag....svårt att anöägga nytt...jag kan ju ingenting....vet inte riktigt vilka växter jag ska välja hur jag ska utforma nya rabatter.....suck...men men...så länge det är skojjigt är det väl bara att gräva!! Det värsta som kan hända är ju att man får göra om....;)
Kram o ha en fin dag!
Katarina

Trines Hus og Hage sa...

Hei Anette!
Det blir spennende å se hvordan det blir når glassverandaen blir ferdig. :-)
Ønsker deg fine dager, med malingsarbeid og solskinnskos i deckstolene dine.
Klem Trine

Rose Garden Malevik sa...

Hej Anette
Vad underbart med ledigt.....
å varmt å skönt har ni det oxå tror jag ??
Håkan

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad skoj med renovering.Undrar om det blir grått.Ha en fin onsdag rara du .Kramizar Rita ♥

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Vad mysigt det ser ut med fladdrande gardiner :)

Hoppas renoveringen går bra och att du har möjlighet att slappa i trädgården också!

Kram från Australien♥

BLOMSTERDRÖMMAR sa...

Härligt med semester - hoppas att vädret blir bra! Det ska bli spännande att se det färdiga resultatet av glasverandan!!
Kram Åsa

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, nu äntligen fick jag tid att kika på andras bloggar, bland din, och den verandan ddu har är verkligen avundsvärd!!! och så snyggt det blir med nymålade fönster och dörrar, så driftiga ni är, jag är en hängmattetyp=) Jag vill också ha en entree och veranda som du har, sååå snyggt!!! Ha en underbar semester nu!! Mari.

Anonym sa...

Vart har du hittat dom fina däckstolarna? Är ute efter såna till min nya altan...

Johanna Stålros sa...

Ja hoppas verkligen du tar dig tid att sitta där och njuta fina du! Kram Johanna

Madame Morell sa...

Svart? Du har nog valt svart färg till fönster och dörr. Det tror jag.
Kram Jessika

gamla skolan sa...

Önskar dig en riktigt skön semester Anette !
Själv har jag börjat jobba idag :(
Kramar // Susanne ♥
Ps tack för tipset om humlestörarna

Pia sa...

Oh så skönt för dig!!! Jag har just avslutat min hela en veckas "långa" semester. Men skön var den. Nu har jag laddat batterierna! Var i Lappaland, Saariselkä, i östra Lappland, och vandrade i fjällen...aaahhh och suck, såå vackert! Det är något som vinner vilken utlandsresa som helst!!!!

Jag får önska dig njutbara stunder under din semester!!!!

Kramar!
-Pia-

Kamomilla sa...

Du din skurk och filur, så du håller oss i spänning! ;)

Felix sa...

Hoppas du hinner sitta i de där fina stolarna en del stunder, och inte bara jobba på semestern.

Nu håller jag tummarna inför dragningen...

Sommarhälsningar
Elisabet