måndag 18 juli 2011

Mina Loppis fynd !!

Idag lovade jag ju att visa mina senaste Loppisfynd !! Kolla, jag har efter mycket letande äntligen fått tag i ett litet badkar i zink !! Helt perfekt i skicket, ingen rost och inga hål ! Det får stå ute nu med några rosor i, men till Hösten plockar jag in det....





Sen så kunde jag inte motstå dessa underbara pardörrar !! De bara stod där och jag kunde inte låta bli, de kan ju vara bra att ha till framtida projekt, eller hur..och för 200:- jaa, då tvekar man inte ....





Så vackra och charmiga...



Tack alla för de fina kommentarerna i mitt förra inlägg, om de handmålade skorna !! Ni är ju för snälla, det värmer ska ni veta !


Vet ni..jag är med i TV4 Hemmakanalen och tipsar om Lantligt i Köket!! Klicka HÄR så kommer du dit !

Och här är ett till inlägg från mig på Hemmakanalen om Loppisar klicka HÄR.



Ha nu en toppen fin dag


Kraaam Anette


P.s Nästa gång får ni se vilket projekt vi har dragit igång med, vi renoverar glasverandan...



42 kommentarer:

Anci sa...

De dörrarna skulle jag också absolut ha köpt ! :)

Kram
Anci

majra1 sa...

Vilken underbar zinkbalja!
Och pardörrarna förstår jag att du köpte! Vilket pris! Jag har letat men dom är löjligt dyra i mina hemtrakter... :(
Grattis till dina fynd. :)
Mari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja vem hittar såna pardörrar om inte du, otroligt vad du hittar fina saker. Jag lyckas inte ens hitta en enkeldörr! Och ett underbart litet badkar, du har gjort så fina fynd. Nu ska jag titta på dig på tv.
Ha en härlig semesterdag
Kramar
AnnaMaria

Maja sa...

Jättefint :D Önskar att jag själv hade ekonomi :(

Gammelbålsta sa...

Hej!
Underbara dörrar.. Vilket kap. Ha en riktigt härlig semester. KRAM

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Härliga dörrar - och till vilket pris!! Här skulle de kosta minst AUD200 = ca1400kr

Kram från Australien♥

Lisas torp sa...

Vilka loppisfynd du har gjort!!!
Fina bilder på Hemmakanalen och inspirerande! Ditt kök är verkligen superfint!
Lisa

Lilla Blanka sa...

Hej Anette!
Vilket urgulligt zinkbadkar, vilken lycka att hitta det!
Duuuu vad fint du målat skorna alltså <3 sååå himla coola!
Kraaaaam
Mia

Johanna Stålros sa...

Vilka fina dörrar och ett eget zinkfat- tjoohoo!!! Kram Johanna

vitadrömmarobusigabarn sa...

Åh vilka fina loppifynd så fint med ett badkar!!
Dörren är så fin och bra pris!


Ha en jättefin Måndag
Kram Tina

♥ Pia... sa...

Gomorron på dej lilla kändis:) Roligt att du är med i olika sammahang... kul men lite "kända" kändisar oxå:) Ett sött zinkbadkar.. har inte letat själv så där väldigt.. har bara tänkt att OM det skulle dyka up et så slår jag till.. Dörrarna var vackra.. har du redan tänkt ut vad de ska vara till?.. Ja här går det sin gilla gång.. två veckor har gått av semestern.. Förtsa veckan var kanon för min del.. fick lite distans till allt.. Den andra veckan så gick den mer i dimma.. min far skulle in på op. iegn.. var lite orolig för vad den skulle dra med sej.. du vet den där lömska cancern.. nu verkar det vara lite lugnt ett tag igen.. vad vi tror.. såå nu kanske jag kan njuta lite igen..sen så har min dotter äntlign fått bygglov till deras hus.. puh.. många turer där bygget fördröjt så det blir bygga av nästa vår.. det är en sjötomt så det var på håret att länsstyrelsen godkände:) men men .. nu ska vi i allfall åka en tur till Hurtigruten den här veckan så då får vi hoppas att allt är okej.... den resan visr jag lite i bilder nästa vecka:).. Ha en skön ny go vecka.. och Nisse får en tasshälsning fån mitt lilla gosedjur..:)..Kram..Pia..

♥ Pia... sa...

Å just det såg att det blir en vacker glasveranda oxå:) härligt.. nu är den redan vcker men kan tänka mej att den blir ännu vackrare nu i vitt och...

♥ Pia... sa...

Men nu såg jag ju BOOOTSEN oxå..såå läckert Anette.. du är minsann en allkonstnär du:) Läckert.. får jag visa detta på min FB.?.. Ja det gör nu:)..

Marita sa...

Vilka härliga fynd du har gjort!! Inte kan man motstå sådana godbitar inte!! Nu ska jag kika på länkarna du har lagt in....
Kram, Marita

Malin's Hus sa...

fina fynd! massa kramar till dig!

Paula sa...

Vilka fynd!:) Och fin fina inlägg på hemmakanalen!:D

Rose Garden Malevik sa...

Hej Anette
Du e en hejare på det där :)
Ska kolla med en gång...va kul...

B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

FORTSÄTTER.....
Välkommen :)
Håkan

Lena sa...

Såna underbara fynd, tror jag måste flytta norröver så jag också kan fynda!
Här i stockholmsområdet finns det också loppisar, men jag är övertygad om att prisnivån är helt annan, det är svårt att känna att man gör verkliga fynd!
Fina reportage på hemmakanalen!

Lena

♥ Bina ♥ sa...

Åh vad fint! (jag vill flytta och utveckla vidare.. bor i ett radhus med norsk 90-talsarkitektur och min smak går inte riktigt hand i hand med det)

Bootsen blev ju URLÄCKRA!

kramar <3

Norregård sa...

Hej!
Uuuuuuuuuuuunderbara fynd Vännen!
Nu ska jag kika på Dig, det bara regnar här idag:((

Kram Malin

Hemmavid sa...

Hej!

Åh, vad härligt med ett zinkbadkar - det är jag också på jakt efter!

Kramen Jenny

kråke sa...

Wow vilka fynd!! Så fint med rosor och zink:))

ha en härlig dag:))

kram kråke

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad fina dörrar bara så snygga.Underbart zinkbadkar.Ha nu en skön semester.Ha en skön måndag rara du.Kraaam Rita ♥

A House With A View sa...

Wow vilka superfina fynd!!! Och pardörrarna är ju såååå charmiga!!

Kraaaaaaaam aka

VillaVisheten sa...

Vilka dörrar, vilket fynd!
Hälsningar Lina

Sallys hus sa...

Hallå vännen!
Men duuuu vilka fynd!!
Dörrar för 200...??? jisses vilket kap.
Haha...så ni renoverar verfandan...jag kan just förstå det!!! Vad ska man annars göra då man har semester???..hihi....
Här är det maaaaassor som ska målas utomhus...men det regnar ju bara så det går inte..
Jag ligger på sängen och läser och Sally ligger här bredvid. Mysigt!
Kram o ha en mysig kväll.
Katarina

Åsa sa...

vilket fint zinkkar! har hittat mer runda zinkbaljor här på loppisar. är ingen van loppisbesökare, så min fråga är vad är ok att ge för zinkbaljor/kar i en "mellan" storlek ;). //Åsa

hagagården sa...

Hej Anette
Tack för titten hos mig och ha nu en underbart fin semester.
Kramar!!
Ninni

Pia sa...

Jösses dina fynd! Priserna där i Sverige blir jag inte klok på?! Här kallas dylika "priser" för GRARTIS!!!

Såå fint, att du är med där i...(äh jag minns inte vad det hette, men jag kollade nog allt, bilderna på ditt kök och vad du sa...!)

Sköt om dig!
kramar!
-Pia-

Kamomilla sa...

Du hittar säkert en användning för de fantastiska dörrarana!! Och vilket badkar! Wow.

Tack för din söta hälsning hos mig! Jag blev så glad så!
Svante irrar omkring här och jagar flugor så det klapprar i käkarna- Undrara om Nisse håller på med såna knasigheter han...

Hanna sa...

Så fina fynd du har gjort.
kram
Hanna

BLOMSTERDRÖMMAR sa...

Vilka fina dörrar - de hade inte jag heller kunnat låta bli! Hoppas att du får en skön sommar! Kram Åsa

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken fina loppisfynd!!! Och dörrna, åh va snygga de var!!! Men de är ju lite i den nyansen du målar över=) Fast jag vet, jag vet, det är mycket som ska stämma, det finns tusen nyanser och det ska vara nött på "rätt" sätt=) Niär duktiga som liger i, glöm inte att bara vara på semstern nu, ligga i hängmattan med Nosse tex! Nu ska jag kolla hemmakanalen, efter ett 4 dgrs arbetspass borta!!! Mari.

Marie sa...

Underbara dörrar, de hade definitivt fått följa med mig hem också. Och ditt lilla zinkbadkar är nog identiskt med det jag hittade för några år sedan, de är verkligen jättesöta. Mitt är just nu fullt av Mårbacka.

Ha en bra dag!
Kram Marie

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon rara du!

Filat är klar idag klockan 2.
Kommer du? ;)
Tänk om...du kunde det. dom blev så.goda.
Jag kanske kan skicka med en buss gods till dig ;)

Min kära man är så sugen på att åka dit upp nu på semestern...men det är ju så långt. det immebär c.40 timmars körande och en övernattning...

Njaa men det är ju alltid härligt när man är framme där uppe.
Mamma o pappa hsr en ,gamla hus från 1800 -talet vid havet där.i Torneå...eller precis där som havet.börjar.
Vi får se .kanske kommer jag med fikat då och ser din veranda på plats.
Ha en bra dag !

Kram.kram

Trines Hus og Hage sa...

Hei Anette.
Kjempefine loppisfunn du har skaffet deg. Badekaret i sink, så heldig du var med det.
Synes du fikk utrolig lekre støvletter etter du malte dem! Kjempestilige, så flink du er!
Håper du nyter sommeren. :-)
Klem Trine

Millygarden sa...

Vilka fina fynd du gjort...förstår att du är nöjd. men så snygga skor du målat wow!!! Får man beställa ett par?

Kram Marina

LOPPISLIV sa...

Ohhh så fina dörrar, och så himla billiga, härligt när man gör såna fina fynd!! Och zinkbadkaret, nu kan du ta ett sommarbad i trädgården :-)) Spännande med veranda projektet, är det ommålning som pågår månne?? Ha nu en fin dag, mysigt med semester eller hur?? Nu njuter vi. Kraaaam Paula

LOPPISLIV sa...

Jag igen, ohhhh så fina bilder och tips på Hemmakanalen, vad kul!! KRAM

Casa of Mia sa...

Jättefint och kul med Hemmakanalen!

Anonym sa...

Eftersom jag gillar loppisar så ser jag fram emot att länka till den länken du rekomenderar i inlägget.
Är lite insnöad just nu på loppisar och gamla saker.

enkla nettan

Susanne sa...

Oj va fina...jag tittade på ett par idag som jag skulle vilja ha men dem skulle de ha 10000 för så det bidde inget ;((
kram susanne