lördag 22 januari 2011

Tjingeling på er !!

Har du nackspärr Anette ? Nääeee, verkligen inte, men det ser ut som det på bilden..fnisss..jag bad dottern fota mig nu alldeles för några minuter sen i min nya klänning...och jaa, hon hade bråttom, inte så kul att fota morsan, så det får bli en sån här bild nu..Jag måste bara få visa min ljuvliga Odd Molly klänning som jag har hämtat ut idag, ett super duper fynd på Tradera !! Och den är sprillans ny till en tredje del av nypriset !! Ville visa hur den ser ut bakifrån med de fina banden, därför vände jag mig om..den härliga halsduken i tjockt garn har min mamma stickat, det är en tubhalsduk. Bootsen är ett Rea fynd från Scorett !! Äntligen hittade jag de jag velat ha så länge, och på Rea, ibland har man tur..


Måste bara tipsa er alla om en ljuvlig parfym !! Clean warm cotton, den doftar som nytvättade lakan..mmmm...alldeles ljuvligt. Påminner om doften som alla Odd Molly kläder hade förr..fräscht och gott, parfymen finns på Åhlens. Använd som parfym, men jag har även sprutat lite på kläderna i garderoben.
Ha en fin Lördags kväll alla
Kraaam Anette
P.s Tack för alla fina kommentarer om vårt kök, det var ett slit att renovera det, så det är så skönt att vara iland med det projektet.

35 kommentarer:

Rose Garden Malevik sa...

Så Du både luktar gott å Ser go ut :)
Partydags??
missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

Välkommen att vara med :)
Håkan

Edtiaflicka sa...

Ser fiiiin ut! :)

Kram Ida

Norregård sa...

Så fin, vill ha;o)

Kram Malin

Min lantliga dröm sa...

Som så många andra är jag också Odd molly tokig:) Kläderna passar ju också så bra ihop med den lantliga stilen, och man känner verkligen kvalitén i kläderna. Ursnygg klänning!

Kram Ulrika

Uttan sa...

SÅ FIN!!! Vilken tur Du hade :)

Tack för tipset om parfymen.

Trevlig Fortsättning på Helgen!
Kram!

Lenas trädgård sa...

Så fin du är! Jag gillar Odd M också, men inte de modeller som är FÖR mycket mönster på. Men denna verkar ju jättelagom! Och Jättefin på dej! Kan man verkligen fynda så bra på Tradera? man ska väl ha lite tur där också...?
ha en underbar lördagskväll!
Kram Lena

Sallys hus sa...

Ååå men Anette så fin du är!!!
Antar att ni ska ha gäster...;)
Eller är det bara extramys med mannen......:)

Jodu visst är de goa våra lurviga små vänner....Sally börjar likna ett får nnu igen men hon får se ut så ett tag till...tills det blir lite varmare ute.
Hon hoppar upp i sängen ett par gånger varje natt men får inte komma förns på morgonen....jobbigt för hon väcks ju....men när hon ligger hos oss breder hon ut sig så jag knappt får plats.....skratt...

Vet du i morgon åker jag med syrran på Formex....tänk om du hade vart där!! Hade vart så mysigt att få kramas lite igen...;)
Jag ska nog hinna med en fika med Lotten i alla fall...;)

Kram o ha en mysig kväll!
Katarina

....Sally pussar Nisse tillbaks....tror hon snart ska löpa igen så hon skulle nog mer än gärna träffa honom nu...;)

kraaam

Comeca Jones sa...

even the bottle looks fresh love your boots!

Lisas torp sa...

Klänningen passar dej perfekt! Åh, så fin du är!!!

Allt ljuvligt med sköna dofter - doftoman som jag är!
Idag köpte jag favoriten "patchouli" - en klassiker jag bara äääälskar!
Önskar dej en fin och skön lördagskväll!
Kram
Lisa

n o r d i n g å r d e n sa...

Tjingeling du själv pinglan, så snygg du var i den vackra klänningen!!! och snygga skor också! Ja, den doften är så fräsch och vårlätt... jag älskar dofter! Ha en fortsatt mysig helg, Mari.

Sallys hus sa...

Haha....
Här har vi också morgonrockslördag.
Vi har bastat o jag ska ju upp tidigt i morgon..:)
Jag ska hälsa alla jag möter....fniss...

Nej vi har inga kläder till Sally men jag har allvarligt funderat på att sy henne ett litet täcke....ibland skakar hon som ett asplöv...

Nu ropar Mattias för 3:e gången....måste hjälpa till o laga mat nu...;)
Vi hörs!
Kanske MMS:ar jag dig nån fin bild i morgon...;)
Kram Katarina

Margareta sa...

Hej Anette!

Såå fin klänningen är på dig.Ohh vad jag gillar Odd molly,men tyvärr är det svårt att hitta det som passar när man är kort och lite rund.
Tack för tipset om doften.Det går ju bra antingen man är smal eller tjock...

ha en fin helg!
kram Margareta

HOUSE of ADELA sa...

Å den är så snygg Anette! Det är en av mina favoritklänningar!=) Bootsen ser supersnygga ut med!
Hoppas du köper kappan med;) den skulle sitta som en smäck över det där=)

Kramis
Adela

Jenny sa...

Hallå där Snygging!! Vilken ljuvlig Molly, den passar du bra i!
Jag ropade in en fin Mollyklänning för min systers räkning på Tradera igår, det var bloggerskan Ingrid/Livet i byn som sålde den:)

Jag funderar oxå på att skaffa en av de där Clean parfymerna, de doftar så fräscht.

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kraam Jenny

Millygarden sa...

Superduperfin! En vill ha!

kram Marina

Tinis vita hem sa...

Hej
Jag gillar också Clean-dofterna och vill ge ett ytterligare tips om en Clean-presentförpackning som innehåller 4 st Clean-dofter: Warm Cotton, Shower Fresh, Outdoor Showerfresh och Originaldoften (citrusdoft). Flaskorna ser lika ut, men är lite mindre 30 ml.
Du har en jättemysig blogg och köket är otroligt vackert och stämningsfullt.
Ha en god fortsättning på helgen!
hälsn. Tini

Levindas Värld sa...

Oootroligt va fin den va klänningen, supersöt!!! Man bara måste älska Tradera, man kan göra så många härliga fynd där!

Ha en fortsatt härlig helg!

Unknown sa...

Åh så fin du är i mollysen! ;-)

Det är så härligt när man kan fynda på Tradera, du verkar ha gjort ett riktigt kap.

Den där parfymen kör jag med också, en helt perfekt parfym att ha som vardagsparfym.

Ha nu en fortsatt härlig helg!

Kraaaaaam

Muffinsmidja sa...

Go'kväll!
Då doftar vi lika, ja & du.

Kramen Å.

Nice kök du fått åxå.

Dessie sa...

Ja den parfymen doftar verkligen ljuvligt! Fin klänning, alltid kul att känna att man fyndat.
Just tittat igenom köksbilderna. Har ju sett de du lagt ut tidigare, men roligt att se före och efter. Vilket hästjobb ni lagt ned. Men det gav ju verkligen resultat. Helt underbart blev det ju!!

Ha en skön helg


Kram Dessie

Anci sa...

Tack för tipset om parfymen !!

Kram
Anci

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron snygging!
Vilken jättefin klänning, Tradera är toppen. Den klär dig, så fina färger. Passar fint ihop med haksduken. Jag kommer ihåg den doften av OddMolly-kläder, ska provdofta parfymen när jag kommer till stan.
Ha en mysig söndag
Kramar
AnnaMaria

Lantliga drömmar sa...

Hoppas du får en skön söndag ! Nilla

hagagården sa...

Oj vilken fin klänning.
Kram
ninni

Jill sa...

What a great find on ebay, you look so pretty.Love your kitchen in the last post you must be so pleased.
Jillxx

Rose Cottage sa...

Så fin din klänning är, vist kan man göra riktiga fynd på Tradera.
Köket blir så fint, jag håller med dig om diskbänken, jag har också kvar min, tycker att det är så praktiskt.
Ha en bra ny vecka, kram Ulrika

Marita sa...

Åhhh vilken fin klänning!! Jag går och trånar efter Odd Molly klänningar....men jag är för snål....
Vad fint ditt kök har blivit! Kylen är skitsnygg!! Gillar den stora vackre dörröppningen till din vackra matsal!
Kram, Marita

Hanna sa...

Jätte fin klänning.
Ha en fin söndag!
Kram
Hanna

Anonym sa...

Så snygg du ä tjejen...
Är också en stor älskare av Odd Molly.
Parfymen köpte jag på hem resan från Egypten för två år sedan,då alla flygvärdinnorna doftade av just denna parfym och rekommenderade den varmt.
Kraam Therese
(www.herbretantik.se)

Vit dröm sa...

Men du en sån fin klänning och till fyndpris dessutom, det sitter ju aldrig fel!
Hoppas du har en skön söndagkväll!
Kramar Anna

gamla skolan sa...

Åh !Anette ! Riktigt fin klänning !! Den parfymen har jag och det ät min absoluta favoritparfym , luktar så där lagom och mest bara rent och fräscht !
Ps kul att du gillade reportaget :)
Kramar // Susanne ♥

Ljusa Rum sa...

Supersnygg!!! Ibland gör man riktiga fynd på Tradera! Passar dig jätte bra! Kram/Veronica

Husprojekt Drömhus sa...

oj så fint med trumpetärmar & knytband & dessutom inslag av pastelliga vårfärger! Snygging! :) Kram & ha en fortsatt trevlig söndag, Tiina

LOPPISLIV sa...

Så söt i nya fina klänningen du fyndat på Tradera! Ja där kan man ibland ha tur och hitta små skatter :-)Den där parfymen har jag funderat på, höll i den senast i jul när vi var och julshoppade men tog den inte då, nu blir jag allt sugen på den igen, för den luktar ju så härligt, rent och fräscht. Kraaaam och nattinatt //P

Anonym sa...

Håller med om Clean, den är helt underbar.
Jag är inne på mitt 2:a år med dessa underbara parfymer.
Ha en finfin dag.
Kram
//E