fredag 14 januari 2011

Nu är jag hemma !!

Halloj alla ! Nu äntligen är jag hemma, vilken resa jag har varit på, vi flögs till Argentina, Buenos Aires där var vi i några dagar och fick uppleva massor, sen flögs vi till Brasilien , Rio de janeiro !!
Så ni må tro att jag är trött nu, det var låånga flygresor, till Argentina var det 19 timmars flygtur ! Så det är väldigt skönt att vara hemma nu, att få sova i mina nya sängar, koka kaffe, jaa ni vet, allt det där som man annars tar för givet här hemma.
Idag visar jag järnsängarna, visst är de väl fina ? Två stycken likadana med porslinshjul och allt..


Till sängbord så har vi än så länge gamla stolar, jag ska söka efter några gamla sängskåp sen.
Vill du se hur sängarna såg ut som vi hade innan så klicka HÄR, de var riktigt fina de också..men, men...jag är ju sån, byter och säljer då och då.
Ha det nu så bra alla !! Idag blir det att tvätta alla resekläder och bara ta det lugnt, det kan jag behöva nu, känner mig rätt så sliten... Jag har mycket bloggtid att ta igen också, ska bli så roligt att se vad alla har hittat på då jag har varit borta...
Kraaam Anette

43 kommentarer:

Vintage House sa...

Oj oj vilken resa förstår att du är trött..
Så vackra sängarna är:)
ha nu en skön skön helg...
kram
sandra

Ljusa vardag sa...

Hej! Oj ja resan låter fantastisk! Och sängarna är det också - fantastiska. Från värmen i sydamerika till kalla Sverige så kan jag berätta att jag såg årets första vårtecken igår. Utslagna videkissar! Ha en bra dag! Mvh Anna

lilla strandkulla sa...

Oj oj vilka fina sängar...hoppas att du får vila lite efter din resa och att du fått fina upplevelser med dig hem..

Kallholmen sa...

Visst är det härligt att resa och uppleva men alltid lika skönt att komma hem speciellt när man är en inredningsmänniska och njuter av sitt hem...! Som jag förstår att du gör som alltid har så fint.Jag föröker gå in och kolla hur ditt sovrum såg ut förut men hittar ingen sovrumsrubrik? Tycker mig minnas att du hade underbara sängavlar förr också men det beror nog på att jag är en "träskalle" som älskar trä i alla former..
kram från caro

Ljuva Drömmar sa...

Underbara sängar som jag förstår att det är skönt att sova i efter eran resa.

Kul att du är tillbaka! Jag längtar efter att se vad du ska visa för fint framöver.

Önskar dig en underbar helg, kramar Maria!

Erika i Villa Lilja sa...

Välkommen hem, vilken resa du gjort.
Sängarna är fantastiska!
Trevlig helg.
Kram Erika

Pilgården-Susanne sa...

Vad fina dom är! Snyggt med svart!
Kram Susanne

Anonym sa...

Hej på dig Anette!

Välkommen hem! Vilka underbara sängar!

Idag fikar vi då tjejen :-)

Kram Linda

Västbacken sa...

Välkommen hem!

Lotta

Lisas torp sa...

Välkommen hem!
Oj, vilken resa! Jo, det är en lång flygresa - har också varit i Argentina, så jag vet...!
Man blir nästan lite yr i mössan efter en så lång resa och alla intryck man ska smälta!

Dina sängar är underbara!
Ha en härlig helg!
Kram
Lisa

hagagården sa...

Välkommen hem då,det var då fasligt vilka fina sängar du har fått tag på,vilken lycka!!!!
Kram o ha en fin helg.
Ninni

HOUSE of ADELA sa...

Oooo vart ska jag börja! UNDEBARA sängar!!! Så fint! Å vilken resa du har gjort! Du är inte dålig, inte flygrädd alls kan jag tro=)Vilken upplevelse;) Skönt att vara hemma i hemmets lugna vrå och krama Nisse=)

Många kramar och uppiggande nospussar från oss!
Adela T & B

Unknown sa...

Det är ju verkligen så, borta bra men hemma bäst, eller hur?
Sängarna är verkligen heeelt fantastiska!

Ha en underbar fredag!
Kram Catta

Nyanser av vitt sa...

Wow vilken tjänsteresa. Välkommen hem.
Dina nya sängar är superfina.
Trevlig helg
Kram Agneta

Brunkullan sa...

Oj! Vilken fantastisk resa!

Järnsängarna var en inspiration, då jag ska försöka mig på konststycket att tillverka själv...Kommer bli en utmaning!
Susanne

Den där Victoria sa...

Låter som en härlig resa. Vilka underbara sängar, jag tyckte det var snyggt med stolar som sängbord till också.

Ha det bra

Kram Elvira

Anna Caroline {Design Studio 210} sa...

Det var ingen dum resa. Brasilien är ju ett dröm resemål för mig. Ser gärna bilder därifrån :)

Sov så gott.

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej vilken härlig resa o vad kul att du är tillbaks!
Dom är så ljuvliga sängarna sina detaljer!
Önskar dig en mysig helg
Kram Tina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Välkommen hem, vilken resa du har gjort. Förstår att du är trött, för borta är ju aldrig hemma. Hur roligt man än har är det skönt och komma hem. Underbara sängar, du är otrolig på och hitta fina saker.
Vila och ha det skönt nu
Varm kram
AnnaMaria

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå, men visst är det kul att resa men såå skönt att komma hem igen och få sova i sin egen säng, och är det sen en sån ny fin säng måste det kännas toppen att leva:) Vaälkommen hem igen, så mycket spännade du har upplevt, kul att komma hem och kika på sina bilder och njuta av kaffe och mjölk, ha en mysig helg, i ditt eget hem!! Mari.

Husprojekt Drömhus sa...

såå härligt med semester & annat klimat..men känslan att få komma hem är altid oslagbar! Sängarna är ljuvliga, lyckos dig! Har du sytt själv kuddfodralen till dom tubformade kuddarna, eller var köper man såå fina kuddfodral? :) Har likadan kuddar :) Ha en härlig helg! Kram Tiina

Fröken Grön sa...

Välkommen hem! Låter onekligen som en fantastisk resa, - Argentina är ju ett ganska ovanligt resmål ändå.

Måste säga att jag verkligen gillar dina nya sängar! De gamla var också jättefina, men de här är URLÄCKRA!

Hoppas du får en skön helg! Kanske läge att vila upp lite från resan?
/Anna-Karin

Millygarden sa...

Super duper fint! Välkommen hem...förstår att det är härligt. Bort bra men hemma bäst!

Kram Marina

Hanna sa...

Så spännande resa som du har varit på.
Vackert påslakan.
Kram
Hanna

Norregård sa...

Wow!! Det var en riktig resa det!!!
Sängarna är underbara, skulle passa perfekt i Norregård;o)

Kram Malin

mysiga heestrand sa...

Underbart fina sängar. Jag förstår att du kommer att sova skönt i dem efter en så lång och intensiv resa.
Kram och ha en fortsatt fin dag
Marita i Heestrand

♥ Pia... sa...

Halloj.. Skönt att resan gick bra och du är välbehållen hemma.. Sängarna dina är så vackra.. supersnyggt.. där kommer du sova som en prinsessa kan jag tänka mej :).. Nisse blev väl himmelskt glad när du kom hem.. ha de gött och njut av hemmalivet nu:)..
kram..Pia

Jenny sa...

Vilket äventyr du varit på ;) Kul!
Sängarna är jättefina, skillnad mot de förra, som var fina de också. Visst är det roligt att hålla på och fixa och ändra och förbättra? Imorgon är det loppis som gäller, kram och ha en skön helg, kram Jenny

Marie Söderberg sa...

Hej:)
Välkommen hem från din fantastiska resa!
Jag älskar din underbara säng jag hoppas du sov skönt!

Trevlig Helg<3
Christina

hemma hos lilla mej sa...

Välkommen hem från din underbara resa.Förstår att du är trött.Underbara sängar bara s¨å fina.Vilken lycka att hitta dom.Önskar dej en mysig kväll.Varm kram ♥

Rose Garden Malevik sa...

OJOJOJ......vilken resa.....spännande :)
missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

imorgon
Ha det gott
Håkan

hemtrevnad marie sa...

Välkommen hem vännen!!
Gillar verkligen dina fina sängar, och stolarna till är ju jättesöta!
Ha en fin fredagkväll!
kraam

Kamomilla sa...

Era sängar är så fina!
Nu ska du nog ta och vila! :)

The House of Antoinette sa...

Sooo lovely - förstår verkligen att du är nöjd med sängarna!!!

Låter som en helt underbar resa men jag förstår att du är trött och hur trevligt, kul och mysigt det är att få åka iväg så är det ju sååå skönt att få komma hem till sitt igen.

Ha det toppen, kram Anette

Rose Cottage sa...

Skönt att höra att du är hemma igen, lät som det var bort bra men hemma bäst? Men det är skönt med semester och hotell frukost ibland.
Ha en bra helg och sov gott i nya sängarna, de passar dig perfekt tror jag!
Kram Ulrika

Sophie sa...

Sängarna är verkligen underbara, och stolarna du har som sängbord också. Må så gott i sängen och njut nu av att vara hemma!

/Sophie

Line fra huset på landet sa...

Sengene er såå fine Anette. Et virkelig funn!
Åh. Så deilig det hørtes ut med akkurat den ferien da. For et herlig reisemål. Men ja..borte bra men hjemme best, ikke sant?;) mmm...så godt å komme hjem til sitt helt eget.
Ha en fin helg:)
Klemmer fra Line

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!

Jätte fint med sängarna!

Visst är det skönt att komma hem!

Var det bra där i aRGENTINA?
Har läst om det att det ska vara bra och fint!

Ha en fin helg!

Kram

Sallys hus sa...

Åååå....välkommen hem!
Ojoj...kan tro att du är trött.
Jag har varit i Rio....jag tyckte inte om den staden....
Tyckte det var jobbigt att ligga vid hotellpoolen och blicka upp på slumområden....att det var såååå många unga prostituerade. Att det var så fattigt helt enkelt....
Men mycket fint fanns det förståa att se där...
Sedan fick jag ett missfall medans vi var där och det kanske bidrar till vad jag tycker om stan....:(

Meeen duuuuu sååå fina sängar!!!
I vårt sovrum går det så sakterliga framåt. I dag köpte vi äntligen knoppar till garderoberna....vet inte riktigt om jag gillar dem eller ej...ska nog kolla lite mer innan vi bryter förpackningarna.
Roligt är det i alla fall när man får börja piffa lite...;)
Ha en skön helg nu.
Kraaaaaaaaaaaaaam Katarina

Malin's Hus sa...

WoW vad skoj med en sån resa, här kommer man ingenstans ;)

Välkommen hem btw... Har en tävling till nu hos mig och tror nog minsann att du skulle gilla den den här gången. kolla iaf ;)

ha en skön helg fina Anette & du...jag ÄLSKAR sängarna!

Puss och kram

picturebook.. mine. sa...

So pretty!

Gammelbålsta sa...

Hej!
Välkommen hem. Vilken resa... måste ha varit en riktig upplevelse. Ta det lugnt och vila ordentligt nu. KRAM

Stina sa...

Sängarna var jättefina.. skulle vilja ha själv.. men ur feng shui-synpunkt var dom andra bättre med täckt gavel.