måndag 31 januari 2011

Lite målning...

I går tog jag fram färgburken och målade golvsockeln i köket, ni vet det där sista piffet och fixet som man drar sig för av någon anledning, men nu skulle det bli gjort...


Grundat och klart, nu återstår två täckvarv, lite lister, en liten bänksiva, sen är köket klart !


Lill Nisse låg på sin bädd i köket då jag målade..Nisse ska till veterinären idag, han mår inte bra, och mår inte han bra, då mår inte jag bra heller...det är prostatan som spökar igen, stackaren..men förhoppningsvis så får han medecin så att han blir frisk fort..
Ha nu en toppen dag alla
Kraaam Anette


39 kommentarer:

Gammelbålsta sa...

Hej!
Härligt att köket nästan är färdigt. Jag väntar på våra 3 sista taklister i köket. Sedan ska jag måla... verkar som om jag får vänta ett tag till. Oj.. stackars lilla Nisse, hoppas att han får en riktigt bra medicin. Lycka till hos veterinären och ge Nisse en bamse kram.. KRAM

Unknown sa...

Stackars lille Nisse,förstår precis hur du känner. =(

Skönt att det närmar sig klart i köket, för vissa blir det ju aldrig klart. Typiskt att det kanske fattas en list eller så, du är ju jätteduktig som inte fastnar.

Snyggt blir det också! ;-)

Kraaaaaaaaaaaaam

Syster vit sa...

Ja konstigt är det att det sista alltid är så tråkigt att göra. Jag målade det sista varvet på en bit taklist nästan ett år efter köket var Får hoppas att sötingen Nisse snart blir bra.
Kram Liselott.

Anonym sa...

Hoppas att din lille bästis kryar på sig snabbt! Tänk vad mycket glädje en sån fining kan bjuda på genom att bara finnas nära och LESSEN blir man när dom inte mår bra:( kram till Nisse<3 hälsningar Anna

hagagården sa...

Oj stackars lilla Nisse,hoppas han blir bättre snart.
Så skönt när allt är färdigt i köket hos er,det blev så fint.
Kram o ha en fin dag.
Ninni

LOPPISLIV sa...

Näää stackars lille Nisse, fy vad trist, hoppas verkligen han mår bättre snart, usch ja man kan inte tänka på annat när de små liven är dåliga än att man vill att de ska må bra igen.

Du målar och har dig ser jag :-)) Blir fint, det gör så mycket för helheten när allt blir klart. Ha nu en fin måndag och kram till lille sjuklingen också. KRAAAM Paula

Lilla Blanka sa...

Gomorron vännen!

Åh vad härligt att ni alldeles snart är klara! (Vi har ju vår vedspis som skall in, och så skall en väggvitrin byggas, men sen så..hihi)

Ja åh, jag trivs så bra med sockeln sådär! Niclas var också skeptisk innan, men har helt vänt och är supernöjd att vi gjorde så. (Nu skall vi i och för sig byta till en list som är mer fräst, men det blir ju samma placering).

Man står inte med fötterna "under skåpen" som man tror. Kolla några gånger när du står så får du se =)

Kraaaam
Mia
Ps Hoppas han kryar på sig lille Nisse

Med en doft av lavendel sa...

Hej vad fint det blir i köket, stackars lilla Nisse hoppas att han snart blir frisk, du har rätt i att man inte mårbra när ens djur o barn mår dåligt. När min min lilla kisse var borta i 4 dagar fungerade jag inte alls, men hon kom tillrätta igen.
kram Annika

Lycka är ~ Onnea on sa...

små saker som lister, målning osv gör det fint och snart är allt klart.
Hoppas Nisse snart mår bättre.
~marita~

Hildas hem - Sofia sa...

Visst är det lätt att man drar sig för de där sista småfixet men när man har gjort det så undrar man varför man inte gjorde det tidigare :)

Stackars Nisse. Hoppas att han blir frisk snart!

Ha en fin dag!

Ingalill sa...

Bra jobbat!Allt tar TID, vi har ju fortfarande inte panelat insidan av skafferiet. Har fått lite vårenergi nu, så nu målas det för fullt!! Hoppas att jag smittar av mej på maken så han spikar upp panelen...Hoppas det går bra med Nisse idag!! Lycka till!!

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men lilla Nissegubben är inte frisk, stackarn, och så har han en pläd med får på, så gulligt, hoppas han får bra medicin och snabbt blir kry igen! Du målar och donar, inte mitt favoritgöra direkt, ett varv går väl an , men tre:) ni är flitiga, snart är köket fix färdigt, vilken skön känsla! Mari.

hemma hos lilla mej sa...

Stackars lilla Nisse som inte mår bra.Hoppas arr han får medicin så ha mår bättre snart.Lycka till.ÅÅåå vad fint det blir i erat kök.Skönt att det snart är klart måste ju vara en skön känsla......Önskar dej en fin dag.Varm kram Rita ♥

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon!

Vad fint det blir och du har din lilla hjälp reda! med dig :)
Han verkar ha det riktigt Gott där!

Ha en fin måndag!

Kram

Vintage House sa...

Hej
VAd skönt att det snart är klart:)
Hoppas han snart frisknar till, vet hur det är när de mår dåligt...
kram
sandra

Östervik9 sa...

Vad tråkigt med din fyrfoting, det är många djur som är krassliga just nu.. Var och varannan har något sjukt djur:( Hopas att han piggnar till.
Ha en underbar måndag
Camilla

hemtrevnad marie sa...

Å, stackars Nisse...hoppas han piggar på sig!
Härligt när köket är klart...här känns det lååångt bort...
kraam

Sallys hus sa...

Hallå

ååå jaaa...visst är det härligt när man gör färdigt det där allra sista.....huuu...vi har det där sista kvar öööveraaallt!!!!

Lilla Nisse.....stackarn....hoppas han mår bättre kvar.
Det enda Sally lider av just nu (eller kanske mest jag) är att hon behöver duschas och borstas...
Ska försöka hinna det ikväll.
Ge Nisse en puss från mig o Sally.
Kraam Katarina

Monika sa...

Tusen tack för svaret!

Lycka! Nu har jag skickat iväg en beställning till Gysinge. :o)

Hoppas allt blir bra med söta lilla Nisse.

Kram!

Monika

HOUSE of ADELA sa...

Å vännen, jag förstår verkligen att du är orolig när lille Nisse inte mår bra! När mina små vänner har haft små åkommor ibland så far jag så illa, dom och barnen är värst! Tack för din hälsning med, jag förstår dig precis utan att kommentera mer;) Å du har så fint hemma, hade du bott närmre skulle jag bjuda in mig själv på en fika hos dig=)=)

Tusen nospussar och kramar til Nisse och dig!
Adela, T & B

Hanna sa...

Ha en bra dag.
Kram
Hanna

Ett Vitare Hem sa...

Hoppas Nisse snart får må bra igen och köket blir underbart!
Ha en finfin eftermiddag!
Kram/Lena

Sea Angels sa...

I am sorry Nisse is not well maybe you both need a quiet day xx
You kitchen is lovely now you have finished
Lynn x

gamla skolan sa...

Visst är det en härlig känsla när man börjar bli färdig ! Och det har ju blivit såå bra !
Stackars Nisse , hoppas att han snart blir bra !
Kramar // Susanne ♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Stackars Nisse, hoppas det gick bra hos veterinären. Gissar att han kanske inte tycker det är så kul och gå dit, men han kommer bli bra bara han får medicin. Jag vet hur orolig man blir för dom små liven, man vill ju att allt ska vara bra för dom.
Bra sysselsättning och måla när Nisse vilar.
Stor kram
AnnaMaria

Norregård sa...

Lille Nisse, hoppas han kryar på sig fort!!! Det är så jobbigt att se dom ha ont!

Kram Malin

Annas skattkammare sa...

Stackars lille Nisse, hoppas han blir bra snart! Så skönt när man avslutar projekt, det där sista blir ju alltid kvar annars av någon anledning..
Kram /Anna

Jill sa...

Sorry to hear Nisse isn't well hope he feels better soon. Your kitchen looks lovely!
Jillx

Mycket annat & lite betong sa...

Ert kök blev verkligen jättefint. Skönt att få det där sista klart. Vi behöll också den gamla diskbänken när vi gjorde om köket.

Hoppas er lille Nisse mår bättre nu efter veterinärbesöket!

Hälsningar Agneta

Kamomilla sa...

Stackars Nisse... :( Du har varit jätteduktig som målat men jag ser ju bara Nisse...hihi Men ja du vet hur det är med de små grynen, man oroar sig så..

Sofia på Me and my home sa...

Vad duktig du är! Vet precis hur det är med det där sista som inte blir gjort... vi renoverade köket för två och ett halvt år, men saknar fortfarande taklister, golvsocklar, har en hel del kvar att måla mm mm ... Trist! Mannen har dock satt igång med skafferiet nu - så.. kanske! :)
Kram!

♥ Pia... sa...

Hej Anette.. å stackars Nisse och dej.. suck ja.. inte mår man särskilt bra själv lilla fyrfotade vännen mår dåligt.. Min lilla mår lite siochså hon med ... just nu flämtar hon och piper, gnäller.. hon som det aldig hörs ett ljud från annars!!Hon bättar och bäddar så man håller på att ramla av soffan eller sängen om man är bredvid.. vill inte vara själv osv.. ligger hon still så vill hon ligga under en filt!!..äter som en häst..och det får hon inte.. och så producerar hon mjölk.. inte är det lätt att vara hund och tro att det ska bli valpar.. just valp tror jag hon använder mej till nu:).. Du så vackert hus Mia hade.. ett urgammalt hus med muycket värme i hemtrevligt och så kan hon ju inreda oxå:).. samt så gästvänlig ssom hon är oxå.... Vackert ditt kök blir då.. ack ja alltigd är det något kvar när man bygger om eller renoverar..

Ha de såå gött och hoppas innerligt att Nisse blir frisk fort.. kram..Pia

linnea-maria sa...

Åh stackars lilla Nisse! Hoppas att det går bra för honom hos veterinären Kram /Therese

Fru W sa...

Det är just det där lilla extra som gör att elheten blir så bra...så undrar man just varför man inte gjort det tidigare..

Millygarden sa...

jo vet du vad min Mammas kommentar till boken var...Anettes bok är mycket bättre:-)

Hur är det med lilla Nissen.. hoppas han mår bättre nu.

Kram Marina

Sussi / Sussinghurst sa...

Vi krydser fingre for at Lille Nisse snart er glad igen.

Min Skattkammare sa...

Hej min vän!
Nämen...stackarn.....:o(
Hoppas att han blir pigg igen.
Du målar och donar, och det blir så fräscht. Vad kul det skulle vara att se ditt hem "live"!
Kanske nån dag.....:o)
Kram på dig!
Kicki

Husprojekt Drömhus sa...

Hoppas Nisse mår bra snart! ush, inte alls kul. Men vetrinären skall nog få fart på honom igen :)

Skönt att bli färdig med köket, fint blir det!!!

Kram till dig & Nisse med :)

Tiina

NINNI sa...

Hejsan! Nice blog you have! Can you tell me, from where is your lovely kitchen? Skåpet och dörrarna, I mean ;) Är det trä eller melamin/mdf..? Tack!