onsdag 26 januari 2011

Hur håller färgen ?

Halli hallå, redan Onsdag idag, veckorna tuffar på...
Jag får många mejl där det frågas om hur färgen har hållit i vår hall och då speciellt i trappen. Jag målade ju den med vit vattenbaserad färg, HÄR kan ni se då jag höll på och måla.
Jag måste säga att färgen har hållit jättebra, jaa ni ser ju på bilden, den tog jag igår, och trappen är ju fortfarande vit och fin efter tre år !,, och lilla Nisse skyndade sig så att han skulle få var med på bild, den lilla linslusen.
Ojjj, vilken tur att blogger funkar bra nu, att alla bilder och allt hamnar där de ska, jag blev orolig där i Måndags då min blogg var huller om buller, tack för alla mejl o kommentarer angående det, det visade sig ju att flera andra också hade det problemet.
Kraaam Anette

44 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon!

Trappan ser ju jätte fin än!
Det måste vara en bra färg!

Visst går veckorna så fort occh tiden överhuvudtaget! :)

Ha en fin onsdag1

Kram

Malin's Hus sa...

morrn morrn, ooooch så underbart vitt och vackert! Jag har med en vit trappa, dock har släpar mina ungar upp o ner sina leksaker så färgen nöts bort.... men annars har min färg med hållit bra. peppAR peppar ;)

kramen

Snuskebassa sa...

God morgen :-)
Lekker farge i en flott hall. Det er helt utrolig at vannbasert maling er så bra!
Ønsker deg en fortreffelig onsdagsmorgen!
Klem fra Liv

Handplockat sa...

HEJ SNYGGING
din hall och trapp är verkligen KALASFIN fiortfarande!!!!!

vi MÅSTE ta oss ann vår trapp INNAN SOMMAREN men jag gruvar lite =)
funderar faktiskt på att ta grå trappsteg och vitt resten men ska grubbla liiiite till =)

(jag ser bara två fält i din blogg idag!!!! - fick du reda ppå vad som var problemet?)
idag ska jag välja några sommriga tapeter så vi får piffa lite i butiken

Sköt om dej snygging

Carina sa...

Vad fint! Gillar de små och stora skorna som hänger i de fina krokarna på väggen! Härligt att färgen har hållit så bra!

Kram

Vintage House sa...

Vad skönt att allt hamnade tillbaka på rätt ställe igen på bloggen
trappan är härligt fin och hallen luftig och skön
kram
sansdra

Hildas hem - Sofia sa...

Riktigt snygg hall det där. Jag målade faktiskt också vår trappa med vattenbaserad färg. Jag tänkte att jag skulle testa och se och det blev hur bra som helst, det är också tre år sedan och den är fortfarande vit och fin.

Ha en fin dag!
Kram Sofia

Camilla sa...

Det är så galet fint när allt är i samma vita nyans. Aj lööööV!! :D

picturebook.. mine. sa...

Gorgeous !!

Lisas torp sa...

Er hall är verkligen jättefin och välkomnande och lilla Nissa passar bra in..:)!
Ha en fin onsdag!
Krma
Lisa

Sara sa...

God morgon!

Jättefin hall!...och jag blir så glad när lilla Nisse är med på bild, jag tycker han är såå söt! ;)
Ha en bra onsdag!

beate sa...

fiiint!!!
*ser bort på den grusomme furu-trappen vår* vil også ha hvit trapp!

nyt dagen

klem beate

Mina drömmars hus sa...

Vad smart att måla vart annat steg. Men en vit trappa skulle nog inte funka hos mig. Det blir nog en grå...
Fast det ser väldigt fräscht och snyggt ut.
Må så gott
AC

Ylva sa...

vad härligt! vi ska precis slipa vår trapp efter att ha rivit bort heltäckningsmattan som satt fäst på den... fick rådet av en golvslipare att inte välja vitt, han hävdade att det blir repigt direkt osv. Men det borde ju inte ha med kulören att göra kan man tycka.
/ylva

Ingalill sa...

Hej på dej!!

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden efter nästan ett helt års uppehåll!! Givetvis går man in och tittar på din underbara blogg!! Ja, färgen verkar ju hålla förträffligt. Hos oss har det försvunnit på nån fläck, men snabbt är det åtgärdat - målarbukarna står ju inte allt för långt borta:). Men du, dina tallrikshyllor, har du gjort dom själv? Har bara hittat en modell från Ib L och dom är bara 50 cm breda..du kanske har något tips?

Ingalill

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, ja visst var det en pers med blogger....

Ja, det är ju ganska otroligt ändå att färgen håller så bra, i en trapp där man går så mycket...Tänk den som hade en sån pampig och vacker hall! Sån vacker trappa, luftigt och högt i tak! Och så Nissegubben, älskar att vara med i mattes blogg =)

Ha en bra onsdag i butiken! Mari.

mig & alice sa...

Hej Vännen.

Helt otroligt att det har hållit så bra.

När vi målade vårt vardagsrumsgolv (som numer är sovrumsgolvet) så använde vi oss av vattenbeaserad färg. Det har vi förresten gjort överallt förutom i köket. Men där tycker jag att det blivit slitet som attan.

Däremot så har jag i de nya rummen lackat över färgen med en vattenbaserad parkettlack för att det ska bli mera lättstädat och
självklart slitstarkare.

När jag ser er vackra, vackra hall nu så blir jag sååå sugen att ta tag i vår. Det är ju nästan bara den kvar nu :-).

Det skulle verkligen bli ett lyft tror jag.
Men jag målar ju inte i vitt längre, hujedamej...tycker att allt syns direkt, varenda litet hårstrå. Nääää, det får nog bli någon ljus kulör isåfall.
Fast det äääär ju jäkligt snyggt med det vita...hmmmmmm.

Ha det så gott vännen.
Kraaam
Melinda

Unknown sa...

Vilken vit, ljus och luftig hall ni har. Färgen har verkligen hållit bra, fast jag gillar när vita golv har fått ett slitet utseende ;).
Extra kul att se din hall just nu, är själv mitt i hallrust för tillfället.
Kraam Ing-Britt

The Apple Market sa...

I love your house.. i really do!!
:O)
Annalisa

Norregård sa...

Hej!!!
Kanonfint;o)
Har ett vitt golv, vår labbe har gjort ett antal rivstarter därfrån....Är inte så fint längre;o)

Kram Malin

ELENA sa...

Hi, love this picture!!! I featured you on my blog, I hope that's ok!
http://styleanddesign.blogspot.com/2011/01/total-white.html

Anonym sa...

Man blir helt enkelt GLAD av din hall!!!
Åh Nisse är för söt bra Nisse att du håller Dig framme för vi gillar att Du finns på mattes bilder, pricken över i.
Kram från en Sybersyster

koppfnatt sa...

SÅÅÅ FIIINT !
En fråga.
Har du målat tapeterna också?
Vart nämnligen VÄÄÄLDIGT sugen på att göra om nu.
Kram Åsa

Husprojekt Drömhus sa...

wow såå fint, har inte sett hallen/trappen din på bild innan..måste missat detta , men ååh så snyggt! Mycket välkomnande.. haha kul att Nisse vill vara med, han smälter ju in :) Kram Tiina

Hemmakatten sa...

Vilken fin trappa och hall! Gillar när det är så vitt. Stilrent och snyggt och minsta lilla färg/accessoar sticker ut. Inspirerande! :)

Mariette sa...

Kul att du har en liten linslus..*ler*... Han smälter så bra in också...

Verkligen en vacker syn med er trappa och hall!!! Och så snyggt med lampan där också...

Kraam Mariette

hemma hos lilla mej sa...

Wow vad fint du har det bara så himla läckert.Vad skoj att sötisen Nisse ville vara med för han passar ju in där.Ha en underbar dag.Varm kram Rita ♥

Annas skattkammare sa...

Det är så ljust och fint i din hall Anette! Så himla fint! Njuter av dina köksbilder nedan med- det blev bara så fint! Jag håller på och målar väggarna vita i vårt kök nu- i väntan på mitt drömkök får jag göra det bästa av situationen.. ;)
Kram /Anna

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Vad fint köket blev förstår att du är nöjd...får jag fråga var du fått tag i knopparna??...de är perfekta...letar efter liknande. Visst är det fint med vit trapp...lite mer dammsugning men det är det värt! Fin färg linslusen har passar in perfekt hihi
ha de gott//Marie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Trappan är precis lika fin som när du visade den nymålad, det är slitstarkt. Man ska inte vara rädd för ljusa golv och trappor, dom är ju faktiskt lättare och hålla rena och fina. Nisse är en cool kille, poserar vant. Ge honom en liten nospuss från mig.
Kram till dig vännen
AnnaMaria

~ INA ~ Inas☆House sa...

Vilken fin hall!
//Ina

ANETTESHUS.COM sa...

For en vakker entrê!! Lyst og lekkert, Anette! Så fiiint med hvitt gulv og hvit trapp:)

Ha en fortsatt fin uke!

KLEM KLEM
Anette:)

LOPPISLIV sa...

En sån fin hall ni har, sån härlig rymd i trapphuset. Himla bra att färgen håller fortfarande! Vi målade vår trappa med den andra sorten med lösningsmedel i (den som inte går att få tag på längre) och det håller också ännu, lite jobbigt att måla med den pga torktid bl.a. Men oj vad smutsigt det blir, får dammsuga jämt tycker jag, men det kan det vara värt för jag älskar min vita trappa :-)) Ha en fin onsdag. Kraaam P

LOPPISLIV sa...

glömde ju...Lille Nisse är ju för söt där han står och vill vara med på kort...hihi en sån liten goding alltså :-)

Lilla Blanka sa...

Hej goa Anette!

Kikade in hos dig i morse, men hann inte kommentera då.. full fart att få upp ungarna och komma iväg till skola och jobb i tid, du vet :)

Men dina bilder satte griller i huvudet på mig, hihi, så nu har jag haft en tanke hela dan om att sätta in ett fönster i vår trappa :)
Får väl se om jag kan smyga in den idén när köket är helt klart, hihi.

Nisse är ju världens linslus, men han är ju så söt så man vill ju att han skall vara med på bilderna!

Kram
Mia

Anette Peterson sa...

Hej Anette! Såg att du har ett Smeg kylskåp,är du nöjd med det? Vill så gärna ha ett,men mannen säger att det är dåligt å låter mycket? Skulle vara kul att höra din åsikt! Kram Anette

Inspiration i vitt sa...

din trapp och hall är alldeles alldeles underbaaaaaar. Kramar i massor/INgela.

Carola -mitt gröna lilla rum sa...

Hej! Har lånat en bild på din fina trapp/hall och länkat till dig.
Hoppas att det är OK. Ha det så bra!

gamla skolan sa...

Godmorgon Anette ! Er hall är så fin och ja färgen verkar ju hålla så fint ! Kan vara svårt ibland med vatten baserad färg .
Kramar // Susanne ♥

Jenny sa...

Hej Anette!
Vad fin trappan är och en sån sööt liten Nisse-Linslus:)

Vad bra att allt hamnat rätt på bloggen igen!

Kraam Jenny

Sallys hus sa...

Hallå där!

Men himmel är det redan 3 år sedan du målade den???
Jag minns när du gjorde det...för jag tänkte då att uuuuu...jag måste ta mig i kragen o måla om vår.....(hade redan då tänkt göra det i några år)...det är fortfarande inte gjort.....:(

Det är i alla fall så fint hos er...vitt o fräscht!

ååå Nisse....ååå va söt han är...nyfrisserad o allt...;)
Sally ligger här på mitt skrivbord o surar....hon kan inte förstå varför vi inte kan vara ute hela tiden.....;)
Kraaaaaam Katarina

Behindabluedoor sa...

Nydelig Anette;)

Rose Garden Malevik sa...

mmm.....VITT e ju aldrig fel :)
Du har det verkligen fint...
Ha det gott
Håkan

Marita sa...

Åh vilken vacker hall....jag älskar vitmålade trappor, det är så fräscht!!! Tänk att den fortfarande är så fin!!
Gullig han är lilla Nisse! Min hund tycker inte om att vara med på bild...honom får man fota när han sover!
kram, Marita