fredag 11 juni 2010

Och här sitter jag med BOKEN !!!

Igår kväll fick jag mitt exemplar av boken !! Wiiieee vad spännande det var, en overklig känsla att hålla i den, vår dröm...nu är den färdig !! Här sitter jag nu och bläddrar...
Katarina var med så vi bläddrade tillsammans, och då tog hon fram kameran och fotade de här bilderna på mig i verandan.



Sååå fin den blev, alla bilderna, recepten..och Tryckfels Nisse hade bara visat sig på ett ställe, så då får man ju vara nöjd...


Boken är helt perfekt i format och vikt...Och precis som vi ville ha den, lite text och mycket bilder..också alla härliga recept !!
Jag vill tacka alla annonsörer och återförsäljare av vår bok !! TACK, utan er hade det ju inte blivit någon bok !! Längst bak i boken finns alla fina annonser, underbara butiker, många har även webbutik.



Jaa, jag är nöjd och jag hoppas att ni alla andra som köpt boken också är det, och att den ska kunna glädja er i många år. Katarina och jag har planer på att åka ner på Formex mässan och stå i en monter där ni alla kan komma och träffa oss !! Mer om det senare, då det närmar sig...
Nu ska jag ta en kopp kaffe med fika och bara njuta av boken, att vi rodde den i land !!
Ha det så bra alla och idag är det ju Fredag så då fikar vi !!
Kraaam Anette
P.s Här kan du se var du kan köpa boken http://www.bokenlantligcharm.blogspot.com/
Klicka på länken

72 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon.
Precis så satt jag igår, och tittade i eran bok. Och maken tog ett foto när jag satt ute och läste i den, det kommer och bli många som gör det den här helgen. Boken är helt underbar, vilket toppenjobb ni gjort. Stort Grattis till er båda.
Kramar
AnnaMaria

sylvia sa...

gratulere Anette,
så gøy,gleder meg til å se i den,vet den har kommet til norge nå,
såå spennende,ser ut som en kjempefin bok,
nå kan du slappe av å bare nyte...
flinke dere har vært..
klem fra sylvia

VIT SOCKERBIT sa...

Jag ska hämta ut mitt exemplar förhoppningsvis idag eller i morgon. Vad jag har längtat.
Du är en riktig inspirationskälla.

Kram från Emelie

Snuskebassa sa...

Gratulerer! Det så ut til å være en nydelig bok!
Mye større enn jeg hadde forestilt meg :-)
Ser frem til å lese..
Ønsker deg en innholdsrik dag!
Klem fra Liv

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Grattis igen! :) Så roligt för er skull!

Kram Milla

Vintage House sa...

Hej vännen,
Jag låg och tittade i boken innan jag somnade igår..
vilket helt fantastiskt jobb ni har lagt ner
Boken är så vacker och underbara bilder...
Så underbart roligt för er att ni tog steget och att som du sak rodde i land.
SUPER:)
Ha en ljuvlig helg!!
kram
sandra

fröken knopp sa...

Förstår att det är en underbar känsla o boken verkaer mer än underbar!!!

Hoppas att du får en härlig helg!!
Kramar Elin

Kamomilla sa...

Här behövs egentligen bara ett ord:

GRATULERAR!!

p.s Har Nisse hämtat sig efter trimningen? Svantes tur på torsdag. han vet lyckligtvis inte om det själv...

Designe sa...

Jättekul! Jag får snart min från Piece of heaven! :) Det ser jag fram emot! Kram

Unknown sa...

Hej Anette!
Grattis till en jättefin bok, ni har varit så duktiga. Såå fina bilder och boken är så fin att ha framme. Fick den igår då jag hade förhandsbeställt den.

hagagården sa...

Underbart!!grattis grattis till din fina bok,jag ska hämta min nästa vecka hos madame nyberg.
Kram o ha en fin dag.
ninni

Mitt Lilla Sommarhus sa...

Stort Grattis till din bok.
Ha en underbar dag!

nina/nice sa...

Vad vacker den är Anette!
Ja, ni kan verkligen känna er
stolta.
Då kanske vi ses på Formex
i augusti...
Ha en fin fredag!
Kram Nina

Fruädel sa...

Åh va härligt gumman! Grattis!!! Och så fin du ser ut på bilderna!!! Som alltid ;-) Kram på dig fina du och NJUUUUT nu i helgen!/Tess

n o r d i n g å r d e n sa...

Snygg kvinna och snygg bok. Stort lycka till till Dig & Katarina! Mari.

Rozmeen sa...

Goodmorning,

I am looking forward to see the book. I am going to find out If I can buy your book here in Holland.

Have a lovely day!
Rozmeen

cecilia sa...

Häftigt!! Bra jobbat och stort grattis!

hemtrevnad marie sa...

Ja, jag har avnjutit den flera gånger redan!!:)
Tänk att vi återförsäljare /annonsörer fick den innan er...nästan orättvis , hihi!
fast jag är ju glad att den kom så snabbt!
Ha en riktigt fin helg!!
kram

Lundagård sa...

GRATTIS! Det måste vara en hääärlig känsla att äntligen få hålla i boken!

Helen sa...

Hej!
Grattis till er bok ni måste känna er mycket stolta och det är ni ju värda. Jag har beställt boken men inte fått den än och nu längtar jag ju ännu mer. Ha en fin helg.
Kram/Helen

Marie Elisabeth sa...

Grattis! Så underbar bok med massor av fina bilder! Hoppas vi i finland kan också beställa boken :)Tack att du delade allt vackert med oss.
Ha en underbar sommar!

Marie

Riitta / Wanilla sa...

Hej Anette,
Väldigt många av mina kunder väntar
otåligt på eras härliga bok :)
Trevlig helg,
Riitta
Wanilla Rose

Lena sa...

Grattis till boken.
Måste vara en härlig känsla att få ge ut en egen bok :)

Margareta sa...

Ohh så fin den ser ut. nu väntar jag bar på mitt eget exemplar.

Ha världens bästa helg!!
Kram Margareta

Anonym sa...

STORT GRATTIS till den fina boken!

Härligt att du är nöjd och det ska du vara med allt arbete som du och Katarina lagt ner.

Fina bilder på dig och boken!

Nu väntar jag med spänning på mitt eget exemplar.

Jepp härliga fredag, "koppkopp" på dig och trevlig helg!

Kram Renate

Lilla Blanka sa...

Hej goa Anette!

Stort GRATTIS!!! Åh vad det måste vara offattbart underbart att kunna bläddra i sin EGEN bok så där.. en dröm!!!

Jag kommer ihåg när allt kändes tugnt för dig i samband med affären som ni fick stänga, och allt annat. Jag sa då till dig att det kommer dyka upp nåt som gör dig jätteglad igen, och det stämde verkligen :) *kram*

Nu längtar jag till jag kan bläddra i din bok =)

Japp idag blir det verkligen fredagsfika. Barnen slutar skolan och då har vi alltid jordgubbstårta!

Kram vännen och ha en riktigt fin helg!
Mia

Skomakartummen sa...

Den är helt ljuvlig, sitter och njuter nu när regnet öser ner. Kram Sari

Hem och Harmoni Marie sa...

Stort grattis till underbar bok! Jag hämtade mitt exemplar idag och har suttit en bra stund och bara njutit...

Kram Marie
PS. Måste bara fråga en sak ang receptet på sid 23, Mormors äppelkaka.
Ska det vara 4 dl ströbröd?

Med en doft av lavendel sa...

hej
fick mitt ex i lådan idag ,så nu ska jag krypa upp i soffan och njuta av din bok.ha en skön sommar.
Annika

Rummet för välbefinnande sa...

När jag ser bilden på dig där med boken i dina händer så tycker jag mig känna, glädje, lycka, stolthet, förundran och även lite glädjetårar......

Ja, jag är så glad för din skull Anette och jag tänker precis som Mia (Blanka) på hur vi resonerat du och jag, om att stängningen av affären skulle öppna upp nya dörrar för dig i livet.
Det är ju så jobbigt när man står där precis mitt i allt jobbigt (för det var mycket som du fick på en gång där min vän) och man tror verkligen inte alls att det ska bli bättre nån gång - MEN DET GÖR JU DET!
Det svåraste kan ibland bli början till det bästa!

Jag gläds så med dig idag så jag känner mig lite rörd själv här.........
Imorgon ska jag äntligen hämta min bok och då ska jag njuta som bara den.

Sköt om dig nu och njut och sträck på dig och var stolt för att du är så himla duktig!
Jättekramar Mia

Hem och Harmoni Marie sa...

Tack snälla Anette för så snabbt svar :)
Jag testar kanske äppelkakan redan i helgen...

Kram Marie

andearvetmitt-lantisliv sa...

..alldeles, alldeles underbar bok. Tack för att ni delar inspiration och vilja till skapande i vardagen.
Jag tror att "Med kärlek i blicken och med mjuka händer får tingen själ".
Med önskan till er, om goda änglavingars närvaro
skrev
Margareta

Helena /Franska Liljan sa...

Varmt GRATTIS till en riktigt fin bok!

Längtar tills mitt beställda ex kommer hem!

Blir det en uppföljning? Jag bokar gärna annonsplats då, för mitt kommande projekt!

Kram Helena/Franska Liljan

Pia sa...

Gratulerar!!!Är inte t.o.m doften av en färsk bok hääärlig!

Jag trodde jag hade förhandsbeställt boken på Nordljus, men de hittade inte min order...Hoppas det ordnar sig och jag får boken jag också!!!

Härligt veckoslut till dig ö.
Pia med de varmaste kramar!

Madicken sa...

Hej och superduper-grattis till boken! Jag längtar sååå tills jag får mitt exemplar!

Ha en skön helg!

Kram Victoria

Norregård sa...

Hej!!
Jag har precis suttit och bläddrat i den!! Den är så fin, var stolta!!! GRATTIS!!

Kram Malin

Ellinor sa...

Får nog min på Måndag, Fridas Gård Mailade mig idag att dom skickat den. Den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge.
Kram/Ellinors Hus

Rose Garden Malevik sa...

Ser härligt ut :)
Lycka till
Håkan

hemma hos lilla mej sa...

Stort Grattis till en underbar och fin bok.Jag längtar sååå tills jag får min att sitta njuta och titta i.Önskar dej en skööön myshelg.Kramar Rita ♥

Karin Lindström sa...

Hej Anette!

Ett jätestort och varmt grattis till er bok! Den ser verkligen helt underbar ut, vad ni har varit duktiga. Att ni också vågade er på att ge ut den själva, vilken erfarenhet och vad modigt! Jag kan bara tänka mig den känslan du har när du sitter och bläddrar i den själv *ler*. Ja ser fram mot att själv sitta och bläddra i den på min veranda.

Ha en härlig helg!

Många varma kramar

Karin

Västbacken sa...

Grattis! Boken är superfin.
I helgen ska jag baka Bregottkakor ;)

Kram

Engelska Villan sa...

Ett stoort grattis till eran fina bok!! Förstår att det måste kännas helt overkligen och fantastiskt kul :)
Ha en skön helg.
Kramar Anna

♥ Fyra årstider sa...

Vad stort att få göra sin egen bok!
Kram Lotta

Inspiration i vitt sa...

Hej Anette, nu kan du lungt pusta ut och bara suga i dig allt beröm, vara kvar i en härlig känsla en stund och bara njuta. jag har boken i min hand och den är såå fin, många ljuvliga bilder att titta på och en härlig samling till de andra böckerna jag har. Nu ska den få ligga framme på mitt vardagsrumsbord nära tillhans för en skön blädderstund. Kram på dig/Ingela.

HOUSE of ADELA sa...

Det finns bara några ord man kan säga!;) Var stolt!! Den är sååååå fin!;) Heja Nisses matte!

Kram från
Adela

♥ Pia... sa...

Hej Anette,,nu kom jag in för att kommentera...äntligen..försökte i morse innan jobbet..men det var stopp..:)..Gud sicken härligkänsla det måste vara att få sitta dår med sin bok...vilken lyckokänsla ..ska bli så kul när min bok kommer på posten..Nästan så jag måste säga att jag är stolt över dej..om jag nu kna säga så fast jag inte känner dej ..JO det gör jag ju fast inte i verkligeheten...men tycker du och katarina verkligen ska känna stolthet...kram te dej och puss på nosen te lille Nisse..hoppas öronen har blivit bra nu...min skrutthund är frisk..och är just nu väldigt hängiven..går snart in i skendräktigheten igen..därav att hon ska rulla sej iallt:) .....ha de gött..Anette och kram.Pia

NerbyKatta sa...

Sitter här med boken och bara njuter! Helt underbara bilder :) Ni kan absolut vara mycket nöjda över denna "skatt". Vacker som ett smycke, som pryder sin plats <3

My Lovely Things sa...

Åh Anette!
Jag är så glad för din skull. Jag har ju följt med på din resa..

Allt det jobbiga har ju vänts och blivit något riktigt bra!
jag är så glad och tacksam för det!!

Nu längtar jag efter min bok. Den är bok väg!! Ni är så duktiga..
ha en härlig helg vännen!!
Kram Anna

Home No.1 sa...

Hej Anette den är sååå fin jag bara myser!!! ja vad roligt om ni kommer till Formex då ska det bli kul att träffas!! Ska packa fler böcker på måndag och skicka så alla rara som beställt får den! Önskar dig ock Katarina en fin helg! Kram Annica.

Sallys hus sa...

Hej gumman!

Jag var hos Kicki o köpte min bok i torsdags.....ÅÅÅ så fin den är!
Grattis till ett makalöst arbete!

Hoppas allt är toppen med er däruppe.
Här blåser det storm idag...så det blir en dag inne.Vi har som vanligt börjat med en massa nya projekt innan de gamla är färdiga....fniss...
I eftermiddag ska vi på dop. Det är lite mysigt att få klä upp sig lite o åka iväg o fika.;)
Jag har fortfarande ingen alls lust att blogga. Känner ingen inspiration och tycker det tar på tok för mycket tid.
Jag önskar lusten kommer tillbaks.
Kram o ha en härlig helg.
Katarina

Anonym sa...

Grattis Anette! Den är helt underbar. Ni har varit jätteduktiga. Vill ha en!! Jag får ta en tur till Anna i Västerås och besöka hennes ljuvliga butik där jag såg att den säljs.
Kram Lena i Sala

Jenny sa...

Hej Anette!
Stoort grattis till er båda, vad kul att äntligen ha den klar!!

Jag väntar späänt på att min ska dimpa ner i brevlådan snart:)

Ha en trevlig helg!

Kraam Jenny

Millygarden sa...

Åh så roligt nu längar jag efter leveransen av den jag beställt

Kramis Marina !

Anonym sa...

Hej

Eva heter jag..kul o grattis till en fin bok.

Tyvärr är jag ej rik o kan köpa den men önskar er lycka till.


Mvh
Eva

Marita sa...

Åh vad spännande!!! Fick mail igår från underbara Carina som har Slottsboden i Strömsholm att mitt ex av boken har kommit!!! Yahooooo!!! Dessvärre hinner jag inte till henne idag så jag måste ta mig igenom dagen och kvällen utan den...suck! Men i morgon bär det av till Carina! Då kommer boken hem till mig!!!!!
kram, Marita

sylvia sa...

gratulere så mye med en flott bok,
nå har jeg kjøpt mitt eksemplar å tittet såvidt,blir nok helgens kose bok dette.
klem fra sylvia

Compact Garden sa...

Åh vad det ska bli spännande att få se och bläddra i boken, fick ett sms igår att den var på väg så förhoppningsvis kommer den i början av nästa vecka...

Ha en skön helg/Anne

Theresé sa...

Jag har köpt eran bok av Maud på Hjortgården idag.. och gud vad fin den är.. jag har längtat efter den och den uppfyllde verkligen mina förväntningar. Den kommer att bläddras mycket i.. Tack för en bra bok och ett bra jobb!!

Ni ska vara stolta och nöjda!

Hälsn. Theresé Johansson i Luleå:)

ps. jag var hem till er med mamma då jag var liten, och fastnade direkt för denna vackra stil, som jag själv nu har överallt! det är så vackert med vitt å shabby! :)

Olivia sa...

Nämen låt mig att GRATULERA så stort! ♥

Det verkar som om det är en rolig och trevlig bok att titta i.

KRAMISKRAMAR // OLIVIA

Viola sa...

Gissa om jag längtar efter dessa, vet vem som ska köpa den först i a f...:D ha en fin helg, kram

Birgitta Höglund's Mat sa...

Vilken fantastiskt vacker bok. Fick tips av en av mina läsare att ni gett ut en bok på egen hand.
Min dröm är att så småningom ge ut en kokbok, den här idén var riktigt bra. Blir nåt att ta med i bakfickan inför framtida behov.
Lycka till med lanseringen./ Birgitta

Börjelundskan sa...

Stort Grattis till er båda, boken verkar vara helt fantastisk. Och den står på min önskelista, "Den som väntar på nåt gott, ...väntar inte för länge" heter det visst.

Ha en skön helg. Kram Cin

Gammelbålsta sa...

Hej!
Grattis till den underbara boken. Vi kom hem i eftermiddags från Turkiet och vad väntade inte på mig?? Jo boken låg här hemma. Så himla fin. Nu har jag hällt upp kaffe och ska snart läsa i den och njuta av alla bilderna. KRAM

Monica sa...

Hej !!
Grattis till en underbar bok !!
Kul med drömmar som ros iland, nu ska jag bara försöka få tag i den också...
Kram,
Monica

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Hej på dig!
Det var länge sen!gissa om jag blev
glad när jag fick leveransen till min
butik av den underbara boken!!!
Det roliga var att jag först trodde att det var min nya kassapparat, som
kommit,så därför öppnade jag inte kartongen på direkten.
Du har verkligen gjort ett fantastiskt jobb och jag tackar ännu en gång!!!
Kram Marlene

Golden&Vitt sa...

Ett stort hipp hipp hurraa till er för boken, GRATTIS!!! så underbart roligt, vi är många som kommer att njuta av den var så säker:)

Ha en fortsatt trevlig helg/annika

gamla skolan sa...

Jag väntar på min , längtar !! Ska bli så spännande att se resultatet ! Ha en skön Söndag ! Kramar Susanne ♥

Annas skattkammare sa...

Jag fick min i fredags och bara njuter av alla fina bilder! Stort grattis till er, bra jobbat! Boken är perfekt!
Kram /Anna

Lilla huset på prärien sa...

Men vad roligt Anette! Stort grattis önskar jag :)

Vad härligt rofullt det ser ut när du sitter på verandan och läser din bok!

Kram Jenny

Anonym sa...

Hej Anette, vilken underbar bok. Den kommer att få ligga framme så alla mina vänner kan få tal del av den. Kram från Åsa i Borlänge

Vita små hjärtan sa...

Vad duktig du har varit!
Grattis!!!
Kram Agnetha

Anonym sa...

Hej!

Tjoho!, Den låg i brevlådan! Vilket ögongodis och luktade gott gjorde den oxå! Fantastiskt bra jobb ni gjort.
Kramar Stine